Kolejny sukces naszego zespołu! Wchodzimy w Nowy Rok z przytupem! Badanie naszego zespołu zostało zaakceptowane do publikacji w PAIN® i wkrótce zostanie opublikowane!
Głównym celem tego badania było zbadanie, czy warunkowanie klasyczne może być zaangażowane w „uczenie się” zgłaszanego rozkładu bólu, tj. zajęcie się tym, czy warunkowane bodźce nienocyceptywne (np. wskazówki wizualne) mogą wywoływać uczucie bólu z innym (większym / mniejszym) zgłaszanym rozkładem bólu poprzez warunkowanie klasyczne. Drugim celem tego eksperymentu było zbadanie, czy wpływ warunkowania jest zwiększony, gdy uczenie się jest połączone z sugestią słowną. Ostatnim celem eksperymentu było zbadanie, czy uwarunkowany rozkład bólu rozciąga się na percepcyjnie podobny, ale nowy bodziec poprzez generalizację bodźca.
Badanie przeprowadzono w ramach projektu OPUS19 (2020/37/B/HS6/04196)




